ღ Varmt Välkommen Till Molntuss ღ




lördag 2 februari 2013

Hatar Crohns !


Vad är Crohns sjukdom?

Crohns sjukdom är en kronisk inflammatorisk sjukdom. Den kan uppstå var som helst i mag-tarmkanalen, men det vanligaste är att inflammationen sitter i nedre delen av tunntarmen eller övre delen av tjocktarmen.
Sjukdomen är kronisk, vilket innebär att den kan återkomma i sk skov (tillfällig försämring). Det betyder att den som har sjukdomen kan vara besvärsfri under långa perioder och ibland bara ha lindriga symtom. En del får enstaka skov under sin livstid, andra har upprepade eller mycket långa sjukdomsperioder. Drygt 25 000 svenskar beräknas ha Crohns sjukdom. Varje år nyinsjuknar omkring 500 personer, ungefär lika många män som kvinnor. De flesta är 20-30 år.
*
Jag hatar denna fruktansvärda sjukdom som min underbara man tyvärr har. Jag tycker så synd om honom. Och jag skulle bara vilja trolla bort skiten. 
Just nu är han inlagd på sjukhuset för han har ett grymt skov. Och jag är inte mer än människa och jag mår skit när han e inlagd på sjukhuset. 
Jag vill bara att han ska få vara här hemma med oss och må bra!!!!! 
Saknar dig enormt Hjärtat,Tänker på dig! 
Love 

Inga kommentarer: