ღ Varmt Välkommen Till Molntuss ღ




söndag 22 maj 2011

Förlossningen !




Besöket hos Dr för diskussion av igångsättning den 16 Maj 2011 !




Dr undersökte mig och allt såg bra ut så sett...(Troligtvis gjorde hon hinnsvepning oxå på mig)




Ja det gick inte som vi ville och det var väldigt jobbigt psykist och fysiskt




Dr tyckte att vi skulle vänta till vecka 38 för dom gör inte det i vecka 37 här uppe. Jag blev lessen och bara grät. Vi pratade fram och tillbaka och Hjärtat kom med förslag om det inte kunnde bli igångsättning på Torsdagen den 19 Maj 2011,vi bestämmde den tiden och jag försökte lugna ner mig och tänka possitivt...




Vi åkte hem lessna,besvikna och trötta...!




Vi berätta inte för någon om igångsättning på Torsdagen!




Dagen gick och kvällen kom,Jag kännde att det inte var som vanligt i magen och så..




Vi gick ut i trädgården och greja lite,Jag klippte gräset med Handjagaren *Pust*




Vi tänkte nu får de hända nått,men man tänkte att det e ingen större risk att det händer nått...




Sen var det dags att sova och det gjorde man som en stock fram till 04:00 då jag vaknade av att det sa plopp (slemmproppen) Väckte Älskling och sa att nu gick nog slemmproppen el vattnet,Han vakna på 5 sekunder :-)




Jag ringde till Förlossningen och berättade det....Dom frågade om jag hade värkar och det hade jag inte direkt..Men sen kom dom och vi låg i sängen och klockade värkarna och dom kom med jämna mellanrum och gjorde ont...Jag fick andas igenom dom..!




Hjärtat ringde in till förlossningen vid 5-5:30 tiden och då sa dom att vi skulle komma in...Sagt och gjort bara att göra vid sig och åka in..Vi kom in vid 07:00 och jag kunnde knappt gå så ont det gjorde..Och ute på parkeringen så kom det en BM som skulle börja jobba som fråga om det funkade och gå...Och det var knappt,så det blev rullstol in på förlossningen...




Kom in på ett rum med Nummer 5 på dörren ( Passa ju bra)




Dom satte på CTG som jag fick ligga med en stund och allt såg bra ut och värkarna kom och gjorde ONT...( Berömmer mig själv som var så duktig att andas igenom dom )




Blev undersökt och var öppen 2 cm....




Gick upp och började gå i korridoren fram och tillbaka aj aj aj...




Sen efter ett tag så besluta vi att jag skulle ta ett varmt bad ( Väldigt skönt ) MEN Ida blev stressad av det varma vattnet så jag gick upp så vi kunnde göra ett nytt CTG och se om hon Lugna ner sig...Och det gjorde hon efter ett tag...

Var öppen 4 cm efter badet och BM tog hål på hinnorna så vattnet gick och jag fick kraftigare värkar....




Vid 13:30 så får jag lustgas , hade värkar och dom gjorde ont,men det kom fejkvärkar oxå som trötta ut mig totalt. Jag var helt slut och orkade knappt...




16:10 besluta BM att jag skulle få värkstimulerande dropp och Ja jäklar vilka värkar det blev efter dom aj aj aj..Det gjorde så sörens ont så jag visste inte var jag skulle bli av...




Hjärtat och BM berömde mig flera gånger under dagen att jag var så duktig och visste precis hur jag skulle göra (Stolt)




Värkarna blev hemska och jag skulle trycka på,andas och ha lustgas vilket resultera i att jag var tvungen att SKRIKA,Ja jäklar vad jag skrek och tryckte på och ONT gjorde det..Grät och ville inte mera..




Sen 16:57 kom VÄRLDENS FINASTE PRINSESSA till Världen !!!!




3325 g 49 cm




1 kommentar:

Trasdockan sa...

Underbart att läsa gumman å va duktig du var!!! du skall verkligen vara stolt över dig!!! ♥♥