ღ Varmt Välkommen Till Molntuss ღ




lördag 28 april 2012

Fredagens Bravader

Hejsan Svejsan !
Ja länge sen jag skrev. Har ingen lust alls!

Men har hänt lite! Men mer om det sen....

I går så skulle Jag , Jonathan och Ida åka in till Kungälv dels för att gå på Vikinga marknaden och dels för att hämta 12 flaskor hårspray som jag köpt.

Packade vagnen på med kläder på barnen och ut till bussen. Bussen kommer och vi hoppar glatt in i bussen..Jag ska gå fram och betala och när jag väl kommer fram så inser jag att mitt kort inte ligger i plånboken och bussen hade redan börjat köra...Jippie...! Jag bara tänkte ÄLSKLING vart f*n har du gjort av mitt kort. Och hon i bussen sa det e ingen fara ni kan få åka med ändå...Snällt ju. Men jag sa det är ingen ide för det går inte att ta ut pengar inne på banken. Så vi hoppade av på nästa hållplats. Ringde till Älskling och fråga om han hade mitt kort. Nä de hade han inte. Vi bara vart f*n är det då. Så sa han det ligger kanske i mina byxor där hemma.
Hem kvickt som tusan och in och röjde rundor och till sist hitta jag kortet i hans byxor i tvättstugan.
Ner om trappan i hundra nittio och ut till hållplatsen för att vänta på nästa buss som kom nästan bara man tänkte på den.
Hoppa på bussen och ska gå fram och betala, ja då funkar inte maskinen...En drös saker flög i huvudet på mig. Tänkte det är inte meningen att vi ska komma till Kungälv.
Men vi fick åka med gratis. Tack för det.
Och när vi kom till Kungälv så skulle en Dam gå av vid Maxi och hon reser sig innan bussen stannat och då händer ju så klart det som inte får hända, Hon trillar baklänges i bussen. Jag bara rusar fram till henne. Där ligger stackars damen och vrålar aj aj aj...Jag försöker hjälpa henne så gott jag kan och lugna henne. Men där var krut i henne och envis var hon. Hon ville resa sig upp så jag hjälpte henne upp ( Hon var inte lätt precis) Men jag fick upp henne till sist så hon kunnde känna efter om hon var okej. Och hon sa det är ingen fara. Men hon hade ju ont stackaren. Men jag kunnde ju inte tvinga henne kvar när hon ville gå.
Han som körde bussen satt f*n bara kvar på sin plats när hon trillat. Han skulle ju varit framme hos henne lika snabbt som jag var. Gubbskrälle !!!!!!!!!
Sen körde vi vidare och vi skulle hoppa av. Det var FINT väder när vi åkte hemmifrån. När vi kom till Kungälv så kännde vi att det börja regna...Jag bara men vad f*n är detta. Det var som om himmlen öppnade sig och det blåste nått så in i f*n
Jag bara kännde vi skulle nog stannat hemma i dag.
Hehe men nu efter kan man skratta åt vår händelserika dag !

*


1 kommentar:

Trasdockan sa...

Åh fy din stackare, kan känna paniken å stressen så jag blir swetti själv. Fy fasen va jobbigt när det kör ihop sig så totalt. Jag hade nog börjat lipa hahah så stannat hemma å styckt syn dom mig själv. Tur du iallafall kund ehjälpa damen, men konstigt att int egubben som körde reagerade, folk åär så jäkla mesiga idag :( Du gjorde dagens goda gärning! Bra jobbat gums ♥